Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/27197
Title: | Псіхааналітычная інтэрпрэтацыя сімвала |
Authors: | Сухоцкая, Таисия Федоровна |
Keywords: | символ - культура семиотика культуры психоанализ аналитическая психология архетип (культурология) |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | БГУКИ |
Citation: | Сухоцкая, Т. Ф. Псіхааналітычная інтэрпрэтацыя сімвала / Т. Ф. Сухоцкая // Научный поиск в сфере современной культуры и искусства : материалы научной конференции профессорско-преподавательского состава Белорусского государственного университета культуры и искусств (Минск, 25 ноября 2021 г.) / Белорусский государственный университет культуры и искусств ; [редкол.: Н. В. Карчевская (пред.) и др.]. - Минск, 2022. - С. 35-40. - Библиогр.: с. 40 (3 назв.). |
Abstract: | У гуманітарыстыцы склалася ўплывовая псіхааналітычная традыцыя даследавання сімвала. Зыходзячы з разумення несвядомага ў З. Фрэйда (паводзіны чалавека дэтэрмінуюцца інстынктыўнай прыродай несвядомага), К. Г. Юнга (надаваў перавагу сацыякультурнай і сімвалічнай прыродзе несвядомага), Ж. Лакана (дэбіялагізаваў класічны псіхааналіз і змясціў акцэнт у вобласць мовы) і інш., раскрываецца прырода і сэнс дадзенага паняцця. У межах фрэйдаўскага псіхааналізу (Ж. Лакан, Э. Фром) сімвал разумеецца як выражэнне цягаў, выціснутых у індывідуальнае несвядомае. Аналітычная псіхалогія зыходзіць з таго, што архетыпны вобраз/сімвал указвае не толькі на несвядомае і сэксуальнасць, але і сферу нумінознага, трансцэдэнтальнага. Юнгіянцы і фрэйдысты сыходзяцца на тым, што здольнасць да сімвалізацыі не залежыць ад расавых, этнічных, сацыякультурных адрозненняў. Агульнасць сімволікі выцякае з фундаментальных асаблівасцей чалавечай псіхікі. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/27197 |
Appears in Collections: | 2021 - Научный поиск в сфере современной культуры и искусства |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6 PS_HAANAL_TYCHNAYA_NTEHRPREHTACYYA_S_MVALA.pdf | 277.46 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.